Hjälp varandra.

Det viktigaste, lättaste och bästa för att gå ner i vikt är att hjälpa varandra. Jag vet inte hur det hade gått om jag inte hade haft vänner som stöttat och hjälpt mig. Bara en sån sak att de (eller jag) inte ställer fram fikabröd till kaffet har gjort en enorm skillnad. Ibland har det blivit en 70% chokladbit istället (mint är en stor favorit) eller bara kaffe. De värsta jag vet är när någon säger ”Nej men inte behöver du gå ner i vikt, ta en kaka nu!” när man försöker vara duktig och avstå. Varför gör man så? Jag har ju bestämt mig för att gå ner i vikt, hjälp mig istället.

Att hjälpa varandra med matlagningen har också varit super, och väldigt trevligt 🙂 .
Vänner och familj som hjälper är verkligen så bra när man ska förändra sitt liv. Heja rop och när någon säger att man är duktig går rakt in i hjärtat. Tack till er!

Kommentera

