Nya tävlingen och lite matsnack.

Startskottet för nya uppföljande tävlingen började i onsdags och söndag hade vi första invägningen. Blev en kort startvecka, men det gick bra för oss i alla fall. Känns skönt att få fokus igen och jag tycks behöva tävlingselementet för att verkligen gå ”all in”. Den här gången är vi 7 och vi kör ingen pott, utan den som förlorar får bjuda på förlorarmiddag hemma hos sig :). 

Första veckan blev -1,6 kg för mig. Känns super. Speciellt då jag var på kalas och åt tårta i lördags.

Jag och K pratade här om dagen om hur svårt det här med kosten kan vara ibland. Speciellt när man blir bortbjuden och det står frestelser på bordet. Kanske en potatisgratäng eller kakor. Att det känns ofint att avstå. Men det behöver man ju egentligen inte. Är man bjuden på middag kan man ju äta proteinet (typ köttet eller kycklingen) och grönsakerna. Och står det kakor på bordet så kan man antingen dricka något och lossas som att man smakat eller bara ta en kaka och inte mer. Eller skylla på att man är mätt ;). Om man sen inte kan motstå frestelsen är ju en helt annan historia.

För mig tycks de bara funka att helt avstå godsaker. Kan inte ta bara en kaka eller en godis utan att börja trycka i mig. Har haft Pepsi Max som tröst i tid och otid istället, men då sa Vera något smart: ”Drick bara Pepsi Max om du är riktigt sötsugen, då kommer drickan vara nog.” Ungefär så sa hon, kommer inte ihåg ordagrant. Så nu när godissugen känns övermäktigt blir det dricka istället. Och det funkar faktiskt! Känns lyxigt med ”sockersmaken” och jag känner mig nöjd trots att jag inte tryckt en hel sats chokladbollar :).

Kommentera

